دمجلاتو دافغانستان اسلامي امارت وب سایت
کتابتون

کتاب «امارت اسلامی به ما چه داده است» تازه از چاپ برآمد

کتاب «امارت اسلامی به ما چه داده است» ترجمه دری/فارسی کتاب «اسلامی امارت موږ ته څه راکړی» است. این کتاب را اداره تالیف و ترجمه کمیسیون فرهنگی امارت اسلامی چاپ و توزیع و مفتی انعام الله سمنگانی صاحب از پشتو به فارسی ترجمه کرده است.

در اول کتاب، یادداشت اداره تالیف و ترجمه، سپس نوشته مفتی سمنگانی صاحب به عنوان «عرض مترجم» و پس ازان دیباچه اصل کتاب گنجانیده شده است.

در یادداشت اداره تالیف و ترجمه آمده است : «در این کتاب، موضوعات سیاسی، نظامی و اجتماعی تقریبا سه دهه اخیر کشور گردآوری شده، و به خصوص درباره اسباب و علل تاسیس امارت اسلامی و دستاوردهای آن، مقالات جالب و سودمند ترتیب داده شده است».

مفتی سمنگانی صاحب در مورد کتاب «امارت اسلامی به ما چه داده است» می نویسد : «بنده و یقینا بسیاری های دیگر، بارها با این سوال و پرسش مواجه شده ایم، که اگر رساله ای داشته باشید، تا امارت اسلامی را برای ما بشناساند، از عوامل و چگونگی تاسیس آن آگاه بسازد، کارنامه های اساسی و دستاوردهای تاریخی آن را بیان دارد و ما را از قربانی ها و شهکاری های رهروان این کاروان حق، درس های زندگی و آزادگی دهد. بنده هر بار ناچار می ماندم و در فکر مفرّی می شدم. یقینا ما به کتابی احتیاج داشتیم، که برای شناخت و معرفت چهره درخشان و واقعی امارت اسلامی مُمِد و یاور باشد».

در کتاب «امارت اسلامی به ما چه داده است» ۲۳ مقالات نویسندگان مختلف گردآوری شده و بر کاغذ متوسط در ۱۸۸ صفحات با دیزاین و صحافت عالی چاپ شده است.

مطالعه این کتاب، ما را از اوضاع سیاسی، امنیتی و اجتماعی ده های اخیر کشور و به خصوص از چگونگی تاسیس، نیازمندی و دستاوردهای امارت اسلامی آگاه و ذخیره معلوماتی ما را غنی می سازد.

نسخه پی دی اف کتاب را از لینک ذیل می توان داونلود نمائید :

پی دی اف امارت اسلامی برای ما چه داده است

اړوند نور مطالب او مجلې

کتاب “از فراز سنگرها” تازه از چاپ برآمد

Habibullah Helal

دافغانستان زندانونه او ناويلي حقايق

admin

دعدلی حقوقي محکمو داجراتو اصولنامه

salik